Курс “Громадянська освіта” для 10-класників. Про міжнародні організації та молодь

 

 

 

Міністерство освіти і науки України розробило концепцію розвитку громадянської освіти в Україні. А вже з нового навчального року учні 10-х класів вивчатимуть інтегрований курс “Громадянська освіта”. “Нова українська школа” продовжує серію публікацій про цей курс.

У цьому матеріалі ми дамо відповіді на запитання до сьомої теми курсу “Україна, Європа, світ”.

Шукайте всі статті цієї серії під темою “громадянська освіта” (натиснувши “Всі теми” в лівому верхньому куті).

– Що таке глобалізація?

Глобалізація – це об’єктивний соціальний процес, змістом якого є зростання взаємозв’язку і взаємозалежності національних економік, національних політичних і соціальних систем, національних культур, а також взаємодії людини й навколишнього середовища. В основі глобалізації – розвиток світових ринків товарів, послуг, праці, капіталу.

– Членом яких міжнародних організацій є Україна?

Серед міжнародних організацій, членом чи спостерігачем в яких є Україна, найбільші такі:

– Які основні функції міжнародних організацій?

  • вивчення та застосування заходів для вирішення найважливіших проблем міжнародних економічних відносин;
  • забезпечення стабілізації валют;
  • сприяння усуненню торговельних бар’єрів і забезпечення широкого товарообміну між державами;
  • виділення коштів задля розвитку технологій та економіки;
  • стимулювання покращення умов праці і трудових відносин;
  • ухвалення резолюцій і рекомендацій з регулювання світових господарських зв’язків.

– Які є молодіжні волонтерські організації?

  • AIESEC – найбільша міжнародна молодіжна організація, що функціонує вже майже 60 років та охоплює більше ніж 100 країн світу. Мета – розвинути лідерство серед молоді за допомогою міжнародних волонтерських та професійних стажувань.
  • Global Youth Community – Всеукраїнська молодіжна організація. Через різноманітні освітні та культурні програми команда надає можливість молодим українцям ознайомитися з культурами інших країн, поспілкуватися зі студентами та молоддю, що мають інші інтереси та погляди. Організація проводить освітні заходи, відправляє студентів до інших країни волонтерити для того, щоб вони змогли побачити світ.

– Як знайти ровесників та однодумців з різних країн для співпраці у межах соціального проекту?

  • Активна позиція на Facebook-сторінці. За допомогою постів на Facebook та хештегів # можна знайти однодумців не тільки з України, а і з-за кордону.
  • Програми Erasmus +. Програма обмінів молоді, викладачів та науковців країн-членів Євросоюзу, а також Ісландії, Ліхтенштейну, Македонії, Норвегії, Туреччини. Програма надає можливість навчатися, волонтерити, проходити стажування чи викладати в іншій країні, що бере участь в цій програмі. Успішні історії обмінів можна прочитати тут.
  • eTwinning – можливість учням робити спільні навчальні проекти із закордонними школами. Як це можна зробити – читайте за цим посиланням.
  • “Агенти змін”. Участь у подібних освітніх програмах дає можливість познайомитися з людьми, які, можливо, теж хочуть реалізовувати соціальні проекти. Це школа для активних учнів 8–10-х класів, які мають бажання засновувати і розвивати ініціативи, спрямовані на вдосконалення життя своєї громади в реаліях українського сьогодення. Результатом навчання є втілений у рідному населеному пункті соціальний, культурно-мистецький проект. Окрім цього, там можна знайти ментора, який допоможе зробити задуманий проект.
  • Communa. Скоро стартує онлайн-платформа для пошуку однодумців. Кожен охочий зможе онлайн розповісти про свій задум соціального проекту та описати членів команди, яких бракує для реалізації. Натомість люди, яких захопила представлена ідея, зможуть долучитися до втілення проекту. Вже завершилася кампанія зі збору коштів наBiggggidea. Нині триває робота над програмною частиною сайту. Першими про запуск Communa.net можна дізнатись, залишивши свою електронну адресу наприкінці сторінки сайту.

Якщо у вас є додаткові запитання щодо курсу, пропонуємо писати нам (натиснувши “Напишіть нам” у правому верхньому куті).

Марія Марковська, спеціально для “Нової української школи”

 

 

 

Курс “Громадянська освіта” для 10-класників. Про розвиток економіки та корупцію

 

Міністерство освіти і науки України розробило концепцію розвитку громадянської освіти в Україні. А вже з нового навчального року учні 10-х класів вивчатимуть інтегрований курс “Громадянська освіта”. “Нова українська школа” продовжує серію публікацій про цей курс.

У цьому матеріалі ми дамо відповіді на запитання до шостої теми курсу “Взаємодія громадян і держави в досягненні взаємного добробуту”.

Шукайте всі статті цієї серії під темою “громадянська освіта” (натиснувши “Всі теми” в лівому верхньому куті).

– Які існують принципи розвитку економічних відносин?

Універсальними є принципи міжнародних економічних відносин Організації Об’єднаних Націй (ООН):

  • суверенітет;
  • територіальна цілісність і політична незалежність держав;
  • суверенна рівність усіх держав;
  • ненапад і невтручання;
  • взаємна і справедлива вигода;
  • мирне врегулювання суперечок;
  • рівноправ’я і самовизначення народів;
  • усунення несправедливості, що виникла внаслідок застосування сили і позбавляє націю можливостей для її нормального розвитку;
  • доброякісне виконання міжнародних зобов’язань;
  • повага прав людини і основних свобод;
  • відсутність прагнення і гегемонії до сфер впливу;
  • сприяння міжнародній соціальній справедливості;
  • міжнародне співробітництво з метою розвитку;
  • вільний доступ до моря і від нього для неморських країн.

– Які причини корупції?

Серед причин корупції виділяють такі:

  • Високий рівень політичної й економічної монополізації (виключне право виробництва чи торгівлі, що належить одній особі або групі осіб);
  • Цензура. Йдеться як про цензуру над засобами масової інформації (приклад – замовні матеріали), так і про те, що за цензури відбувається замовчування корупції і як наслідок – відсутність засудження і боротьби;
  • Двозначні закони. Просте і зрозуміле законодавство скорочує потреби у великому апараті чиновників і полегшує розуміння законів громадянами;
  • Незнання або нерозуміння законів населенням, що дозволяє посадовим особам довільно перешкоджати здійсненню державних процедур або завищувати належні виплати;
  • Кумівство та політичне заступництво, внаслідок чого формуються особисті стосунки (таємні домовленості) між різними державними органами (зокрема й за участі правоохоронних). Це послаблює механізми контролю та запобігання корупції;
  • Відсутність єдності в системі виконавчої влади, тобто регулювання однієї і тієї ж діяльності різними інстанціями (однією з причин може бути нечітке законодавство);
  • Нерозвинене (слабке) громадянське суспільство, внаслідок чого громадяни не мають достатнього впливу для ефективного контролю за діями законодавчої, виконавчої та судової гілок державної влади.

– Які практичні заняття будуть корисними для учнів під час вивчення цієї теми

1. Можна запропонувати учням вести щоденник доходів та витрат. Треба занотовувати витрати та їхні цілі. За місяць кожен з учнів може поділитись з учителем, на що, на його думку, витрати були марними, на що витрачається найбільше коштів, на що – найменше, які витрати можна скоротити.

Для зручності такий журнал можна завантажити на телефон.

2. Можна провести тематичну дискусію або дебати щодо місцевого бюджету, його основних доходів та видатків. Учні можуть розділитись на 2 команди, обговорити і за деякий час розповісти учителеві, з яких джерел, на їхню думку, поповнюється міський бюджет. Інша команда розкаже про те, куди витрачаються гроші міста. Наприкінці можна запропонувати учням пошукати відповідь і перевірити себе в законодавстві.

3. Учні можуть спробувати проаналізувати попит на ринку праці (які професії є затребуваними, яким спеціальностям віддають перевагу абітурієнти, яка середня зарплатня в тій чи іншій галузі). Дізнатись середню заробітну платню за видами економічної діяльності можна з офіційної інформації Державної служби статистики України. Після цього учні можуть спробувати скласти власне резюме.

3. Спробувати скласти бізнес-план власного підприємства. Учні можуть розділитись на команди за інтересами і уявити, яке підприємство вони хотіли б створити. Після цього вони повинні продумати і записати цільову аудиторію проекту (тобто, для кого воно), де можна взяти фінанси для старту, як їх розподілити, скільки потрібно працівників і яких саме.

Також потрібно подумати про те, яка зарплатня в них має бути, який товар чи послугу команда хоче запропонувати клієнтам, у чому полягає унікальна пропозиція, які недоліки може мати товар чи послуга.

Окрім того, скільки коштів потрібно на виробництво певної кількості товарів чи надання послуг, скільки вони коштуватимуть для клієнтів і як команда просуватиме свій продукт. Важливо, що обсяг витрат не може перевищувати обсяг доходу і в ідеалі – підприємство має приносити прибуток (до того ж, потрібно враховувати податки). Детальніше про те, як скласти бізнес-план можна дізнатись тут.

Якщо у вас є додаткові запитання щодо курсу, пропонуємо писати нам (натиснувши “Напишіть нам” у правому верхньому куті).

Марія Марковська, спеціально для “Нової української школи”

Інклюзивний простір та енергомодернізація: чинності набули нові будівельні норми для шкіл

 

1 вересня набули чинності оновлені будівельні норми для шкіл, які передбачають обов’язкове облаштування інклюзивного простору та енергомодернізацію.

Про це повідомили на сайті Мінрегіонбуду.

Зокрема, оновлені норми передбачають:

  • обов’язкову енергомодернізацію будівель навчальних закладів.
  • проектування класів з можливістю групового та індивідуального навчання та збільшення площі класу на 1 учня з 2 до 3 кв. м. Це створить можливість для відкритого простору в школах.
  • обов’язкове облаштування інклюзивного простору для можливості навчання дітей з інвалідністю.
  • обов’язкове влаштування дверей з вільним відчиненням зсередини – двері “Антипаніка”. Це підвищить безпеку.

У майже 50% наших шкіл середня температура повітря в приміщеннях взимку не перевищує 16 градусів. Завдяки новим нормам щодо енергоефективності температура в класах стане комфортною. Крім цього,проведення сучасних енергоефективних заходів дозволить школам економити до 50% на опаленні та подовжити строк експлуатації будівель на 15-20 років, – переконує заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Лев Парцхаладзе.

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/4-300x242.png 300w" sizes="(max-width: 700px) 100vw, 700px" style="line-height: 1.2; padding: 0px; margin: 0px 0px 40px; box-sizing: border-box; outline: none; list-style: none; display: block; max-width: 100%; height: auto;">

Усі ілюстрації: Мінрегіонбуд

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/1-300x270.jpg 300w" sizes="(max-width: 700px) 100vw, 700px" style="color: rgb(1, 1, 1); line-height: 1.2; padding: 0px; margin: 0px 0px 40px; box-sizing: border-box; outline: none; list-style: none; display: block; max-width: 100%; height: auto;">http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/2-300x237.jpg 300w" sizes="(max-width: 700px) 100vw, 700px" style="color: rgb(1, 1, 1); line-height: 1.2; padding: 0px; margin: 0px 0px 40px; box-sizing: border-box; outline: none; list-style: none; display: block; max-width: 100%; height: auto;">http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/3-300x287.jpg 300w" sizes="(max-width: 700px) 100vw, 700px" style="color: rgb(1, 1, 1); line-height: 1.2; padding: 0px; margin: 0px 0px 40px; box-sizing: border-box; outline: none; list-style: none; display: block; max-width: 100%; height: auto;">

Переглянути нові ДБН для шкіл можна за цим посиланням.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні документи, які використовуються під час проектування нових та реконструкції будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їхнього призначення.

МОН розробило порядок організації інклюзивного навчання в позашкільній освіті

 

Міністерство освіти і науки винесло на громадське обговорення порядок організації інклюзивного навчання в позашкільній освіті.

Про це повідомили на сайті МОН.

Зокрема, порядок передбачає:

  • обов’язкове створення інклюзивних та/або спеціальних груп або інших організаційних форм навчання в системі позашкільної освіти у разі звернення батьків (законних представників) дитини з особливими освітніми потребами;
  • адаптація освітнього процесу відповідно до потреб та можливостей дітей з особливими освітніми потребами;
  • залучення за необхідності відповідно до висновку ІРЦ до освітнього процесу асистента вчителя з метою оптимізації освітнього процесу та досягнення його результативності.

Проект постанови уряду підготували на виконання статей 19 та 20 закону “Про освіту”.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Зауваження та пропозиції можна надсилати до 18 вересня у письмовому та електронному вигляді: Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135; e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , Савицька Оксана Олександрівна.

Рада ухвалила закон, що допускає асистентів дитини до шкіл і дитсадків

 

Верховна Рада ухвалила закон, і тепер асистентів дитини офіційно допускають до освітнього процесу у школах та дитсадках.

Закон №8556 ухвалили 6 вересня.

“Законопроект розроблено з метою забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям з особливими освітніми потребами на здобуття якісної освіти в закладах освіти державної та комунальної форм власності, – зазначено у пояснювальній записці до закону.

Для забезпечення цього цей закон вносить зміни у чотири закони: “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про позашкільну освіту” і “Про професійно-технічну освіту”.

Тепер за рекомендаціями інклюзивно-ресурсного центру та письмовою заявою батьків школа та дитсадок повинні забезпечити доступ до освітнього процесу асистента дитини з особливими освітніми потребами.

Також за заявою батьків обов’язково створюють інклюзивні та/або спеціальні групи (у школі – інклюзивні та/або спеціальні класи). В інклюзивних групах не може бути більше трьох дітей з особливими освітніми потребами. А педагогічне навантаження шкільного вчителя, окрім 18 навчальних годин на тиждень, не може перевищувати 20% на роботу в інклюзивних класах.

До статті 7 “Закону про загальну середню освіту” додається абзац:

“Дітям з особливими освітніми потребами забезпечується право на навчанняза допомогою найбільш прийнятних для таких осіб методів і способів спілкування, зокрема, навчання жестовою мовою та рельєфно-крапковим шрифтом (шрифтом Брайля).

Детальніше про зміни, які вносить закон №8556, дивіться у документі нижче:

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Нагадаємо, МОН винесло на громадське обговорення порядок організації інклюзивного навчання в позашкільній освіті.

У кожній області України створять центри ресурсної підтримки інклюзивної освіти, які працюватимуть цілий рік.

Також МОН закупить комп’ютерні тести, які допоможуть складати якісніші індивідуальні програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами. А наприкінці жовтня ізраїльські спеціалісти проведуть семінари з інклюзивного навчання для керівників інклюзивно-ресурсних центрів, директорів шкіл та вчителів.

“Нова українська школа”

© 2012 Відділ освіти Кривоозерської райдержадміністрації : Створено на Joomla : Нотич О.О., тел. 097 7122688, notych@ukr.net .