Курс “Громадянська освіта” для 10-класників. Про розвиток економіки та корупцію

Опубліковано: Понеділок, 17 вересня 2018, 05:16

 

Міністерство освіти і науки України розробило концепцію розвитку громадянської освіти в Україні. А вже з нового навчального року учні 10-х класів вивчатимуть інтегрований курс “Громадянська освіта”. “Нова українська школа” продовжує серію публікацій про цей курс.

У цьому матеріалі ми дамо відповіді на запитання до шостої теми курсу “Взаємодія громадян і держави в досягненні взаємного добробуту”.

Шукайте всі статті цієї серії під темою “громадянська освіта” (натиснувши “Всі теми” в лівому верхньому куті).

– Які існують принципи розвитку економічних відносин?

Універсальними є принципи міжнародних економічних відносин Організації Об’єднаних Націй (ООН):

– Які причини корупції?

Серед причин корупції виділяють такі:

– Які практичні заняття будуть корисними для учнів під час вивчення цієї теми

1. Можна запропонувати учням вести щоденник доходів та витрат. Треба занотовувати витрати та їхні цілі. За місяць кожен з учнів може поділитись з учителем, на що, на його думку, витрати були марними, на що витрачається найбільше коштів, на що – найменше, які витрати можна скоротити.

Для зручності такий журнал можна завантажити на телефон.

2. Можна провести тематичну дискусію або дебати щодо місцевого бюджету, його основних доходів та видатків. Учні можуть розділитись на 2 команди, обговорити і за деякий час розповісти учителеві, з яких джерел, на їхню думку, поповнюється міський бюджет. Інша команда розкаже про те, куди витрачаються гроші міста. Наприкінці можна запропонувати учням пошукати відповідь і перевірити себе в законодавстві.

3. Учні можуть спробувати проаналізувати попит на ринку праці (які професії є затребуваними, яким спеціальностям віддають перевагу абітурієнти, яка середня зарплатня в тій чи іншій галузі). Дізнатись середню заробітну платню за видами економічної діяльності можна з офіційної інформації Державної служби статистики України. Після цього учні можуть спробувати скласти власне резюме.

3. Спробувати скласти бізнес-план власного підприємства. Учні можуть розділитись на команди за інтересами і уявити, яке підприємство вони хотіли б створити. Після цього вони повинні продумати і записати цільову аудиторію проекту (тобто, для кого воно), де можна взяти фінанси для старту, як їх розподілити, скільки потрібно працівників і яких саме.

Також потрібно подумати про те, яка зарплатня в них має бути, який товар чи послугу команда хоче запропонувати клієнтам, у чому полягає унікальна пропозиція, які недоліки може мати товар чи послуга.

Окрім того, скільки коштів потрібно на виробництво певної кількості товарів чи надання послуг, скільки вони коштуватимуть для клієнтів і як команда просуватиме свій продукт. Важливо, що обсяг витрат не може перевищувати обсяг доходу і в ідеалі – підприємство має приносити прибуток (до того ж, потрібно враховувати податки). Детальніше про те, як скласти бізнес-план можна дізнатись тут.

Якщо у вас є додаткові запитання щодо курсу, пропонуємо писати нам (натиснувши “Напишіть нам” у правому верхньому куті).

Марія Марковська, спеціально для “Нової української школи”