Розпочався пілотний запуск онлайн-курсу з інклюзивної освіти для вчителів початкових класів

 

ГО “Смарт освіта” оголошує про старт реєстрації на онлайн-курс з інкюзивної освіти для вчителів початкових класів.

Зареєструватись на курс можна за цим посиланням. Це пілотний запус, тому розробники очікують на зворотний зв’язок від учасників. Всі вони отрмають спеціальний опитувальник.

Цей курс буде цікавим для вчителів, які викладають (або викладатимуть) в інклюзивних класах, представників адміністрацій шкіл, батьків з особливими освітніми потребами, а також усіх охочих, хто цікавиться інклюзивною освітою.

У межах курсу лектори розкажуть, як зробити навчання в інклюзивному класі результативним, яку лексику потрібно використовувати, як протидіяти булінгу та формувати діалог з батьками учнів інклюзивного класу.

Ви можете проходити курс у будь-який зручний час. Реєстрація також буде відкрита постійно.

Курс “Робота вчителя початкових класів із дітьми з особливими освітніми потребами” ГО “Смарт освіта” створений у партнерстві зі студією онлайн-освіти EdEra. Він представлений в рамках проекту “Програма сприяння громадській активності “Долучайся!”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.

МОН затвердило перелік обладнання для інклюзивно-ресурсних центрів

 

Міністерство освіти і науки затвердило орієнтовний перелік обладнання для інклюзивно-ресурсних центрів, на закупівлю якого з держбюджету виділено близько 100 мільйонів гривень.

Про це повідомили на сайті МОН.

У списку передбачено: мультимедійне обладнання, планшети, інтерактивні сенсорні модулі, меблі, розвивальні та корекційні дидактичні матеріалитощо.

Інклюзивно-ресурсні центри створюють в Україні для того, щоб визначити особливі освітні потреби дітей, надати їм психолого-педагогічну допомогу. Ці центри допомагатимуть забезпечити право кожної дитини на освіту.

Адже перед початком навчання фахівці мають визначити, яким чином та за якою програмою мають навчатися діти з особливими освітніми потребами. Крім того, потрібно здійснювати постійний супровід таких дітей, проводити з ними корекційні заняття”, – розповіла генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти Лариса Самсонова.

Вона також сказала, що в Україні вже створили понад 116 ІРЦ, а загалом їх має бути майже 800.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Нагадаємо, до початку нового навчального року в Україні планують відкрити 500 інклюзивно-ресурсних центрів.

Також розпочався пілотний запуск онлайн-курсу з інклюзивної освіти для вчителів початкових класів.

У МОН назвали приблизні дати, коли області отримають набори LEGO для шкіл

 

 

Міністерство освіти і науки склало графік розподілення наборів LEGO “Шість цеглинок” між областями.

Графік затверджений у наказі №491 від 17 травня, який опублікований на сайті МОН.

Завантажити наказ МОН №491 можна за цим посиланням.

Окрім того, у міністерстві склали графік отримання LEGO Play Box для областей на першому етапі.

Завантажити наказ МОН №498 можна за цим посиланням.

Нагадаємо, перші класи Нової української школи безкоштовно отримають набори LEGO. Набори доставлятимуть у школи в 4 етапи.

Також МОН опублікувало посібники з використання LEGO у початковій школі.

“Нова українська школа”

 

Стало відомо, за якими нетиповими програмами можна викладати в 1 класах

 

Міністерство освіти і науки оприлюднило список нетипових освітніх програм, за якими Державна служба якості освіти дозволила викладати в початкових класах, що навчатимуться за новим стандартом початкової освіти.

Відповідний лист опублікували на сайті МОН.

Так, у Держслужбі вирішили, що новому стандару початкової освіти відповідають такі програми:

  • “Освітня програма для 1-2 класу за системою розвивального навчання Д. Б. Ельконініа, В. В. Давидова та ін.” (автори І. П. Старагіна, Г.М. Захарова, Г.В. Жемчужкіна, К.І. Пінсон, О.А. Перепелиця, Н. П. Сосницька);
  • “Освітня програма для 1-2-х класів початкової школи за педагогічною технологією “Росток” (автор Т.О. Пушкарьова);
  • “Освітня програма “Початкова школа: освіта для життя” (авторський колектив Київського університету імені Бориса Грінченка, науковий керівник В.О. Огневʹюк);
  • “Освітня програма “На крилах успіху” для учнів 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти” (Інститут педагогіки Національної академії педагогічник наук, науковий керівник А. Д. Цимбалару);
  • “Освітня програма першого циклу початкової освіти за вальдорфською педагогікою (Асоціація вальдорфських ініціатив в Україні, автори Д.Ю. Косенко та О.І. Мезенцева);
  • “Освітня програма для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти за системою розвивального навчання (Центр психології і методики розвивального навчання, автори С. В. Ломакович, Л.І. Тимченко, С. О.  Жукова, О.М. Кондратюк);
  • “Освітня програма для 1-2-х класів “Світ, в якому я живу” (Видавництво “Навчальна книга-Богдан”, керівник професор С.І. Якименко.
  • Освітньої програми початкової освіти в науково-педагогічному проекті “Інтелект України” цикл І (1-2 класи) (наук. кер. Гавриш І. В.).

Згідно з висновком ДСЯО ці програми відповідають новому Держстандарту початкової освіти.

[Офіційний лист з повним списком програм уже є, найближчим часом МОН його оприлюднить].

Раніше у ДСЯО повідомили “Новій українській школі”, що служба дозволила викладати за 8 нетиповими освітніми програмами. Листи з відповідними рішенннями відправили розробникам цих програм. До 25 червня вони мають повідомити список закладів освтіи, в яких викладатимуть за їхніми програмами.

У МОН уточнили, як ділити класи на групи в інтегрованому курсі – новий лист-роз’яснення (ОНОВЛЕНО)

 

UPD Лист-роз’яснення з’явився на сайті МОН. Його можна подивитись нижче.

Міністерство освіти і науки підготувало новий лист-роз’яснення щодо поділу класів на групи під час вивчення інтегрованого курсу “Я досліджую світ” і запису окремих і інтегрованих годин у Класному журналі.

Відповідний лист-роз’яснення “Нова українська школа” отримала в МОН.

У ньому сказано:

“Відповідно до Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах (додаток 2 до наказу Міністерства освіти і науки Україні від 20.02.2002 №128) при вивченні української мови (5 годин на тиждень, що виділені на вивчення української мови як окремого предмета, і 2 години на тиждень, що включені до інтегрованого курсу (мовно-літературна галузь), всього 7 годин на тиждень) клас може ділитися на групи за умови відповідної кількості учнів у класі (більше 27). У разі поділу класу на групи при вивченні української мови у Класному журналі на запис уроків української мови як окремого предмета і української мови в інтегрованому курсі відводяться окремі сторінки для кожної групи”.

Отже, у Класному журналі українська мова має фіксуватись на окремих сторінках і як окремий предмет “Українська мова”, і як складова інтегрованого курсу, на яку також виділяються окремі сторінки “Українська мова” в інтегрованому курсі (мовно-літературна галузь).

Завантажити файл можна за цим посиланням.

© 2012 Відділ освіти Кривоозерської райдержадміністрації : Створено на Joomla : Нотич О.О., тел. 097 7122688, notych@ukr.net .