Вчителі не пропустіть! Модельна навчальна програма для 1-2 класів

 

Команда, яка минулого навчального року готувала Модельну навчальну програму для пілотних класів, підготувала проекти модельних програм для класів НУШ на І цикл навчання (1-2 класи).

Проекти модельних програм з інтегрованого курсу  “Я досліджую світ”, а також математики та української мови створені на основі пілотування та мають рекомендаційний характер. На їхній основі вчительські спільноти, авторські колективи тощо можуть створювати власні рішення аж до календарно-тематичного планування. Вони можуть стати в пригоді для вчителів, які обрали будь-яку з типових чи нетипових освітніх програм.

Публікуємо проекти модельних програм, а також презентацію із роз’ясненнями співавтора Романа Шияна.

Програми доопрацьовуються, і автори будуть вдячні за пропозиції та зауваження, які врахують у наступному релізі, який заплановано на початок жовтня. Свої пропозиції можете надсилати нам на сайт через форму “Напишіть нам” (зверху сайту).

Модельна навчальна програма з математики. І цикл (1-2 класи)

Завантажити документ можна за цим посиланням

Модельна навчальна програма з української мови. І цикл (1-2 класи)

Завантажити документ можна за цим посиланням

Модельна навчальна програма з Я досліджую світ. І цикл (1-2 класи)

Завантажити документ можна за цим посиланням

Презентація з роз’ясненнями

Завантажити документ можна за цим посиланням

“Нова українська школа”

Про затвердження методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу у Новій українській школі

Про затвердження методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу у Новій українській школі

Вкладення:
Скачати цей файл (NMO-923.pdf)NMO-923.pdf[ ]202 kB

Про затвердження професійного стандарту "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти"

Про затвердження професійного стандарту "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти"

Вкладення:
Скачати цей файл (prof_standart_molodsh-klasi.pdf)prof_standart_molodsh-klasi.pdf[ ]1059 kB

Курс “Громадянська освіта” для 10-класників. Про права і свободи людини

 

Міністерство освіти і науки України розробило концепцію розвитку громадянської освіти в Україні. А вже з нового навчального року учні 10-х класів вивчатимутьінтегрований курс “Громадянська освіта”. “Нова українська школа” продовжує серію публікацій про цей курс.

У цьому матеріалі ми дамо відповіді на запитання до другої теми курсу “Права і свободи людини”.

Шукайте всі статті цієї серії під темою “громадянська освіта” (натиснувши “Всі теми” в лівому верхньому куті).

– Чим права людини відрізняються від обов’язків громадянина?

  • Імперативність. Використання своїх прав – це можливість, натомість дотримання обов’язків – необхідність;
  • Відповідальність. Невиконання обов’язків, що спричинило негативні наслідки, карається законами. За відмову від використання права така відповідальність не передбачена;
  • Коло осіб. Обов’язки накладені на значно менше коло людей. Наприклад, велика кількість обов’язків не стосується недієздатних осіб і дітей та водночас на них поширюються всі права людини.

– Які борці за права людини відомі в Україні?

  • Петро Григоренко (1907-1987) – дисидент, захисник релігійних і етнічних меншин. Виступав на захист кримсько-татарського народу і його права на репатріацію, права етнічних німців і євреїв, виступав проти релігійної і етнічної дискримінації, зокрема і українського народу.
  • В’ячеслав Чорновіл (1937-1999) – політик, публіцист, діяч руху Опору проти зросійщення та національної дискримінації українського народу. Один з найяскравіших організаторів та активістів національно-визвольного руху шістдесятників.

Серед сучасних правозахисників можна навести такі приклади:

  • Семен Глузман – колишній дисидент та політв’язень, директор Українсько-американського бюро захисту прав людини, зараз є захисником ув’язненого в Росії українського режисера Олега Сенцова.
  • Святослав Літинський і Роман Матис– активісти, які борються за використання українського маркування на іноземній техніці (пральних машинках, мікрохвильовках), володіння держслужбовцями українською мовою, право українців заповнювати паспорт лише державною мовою, наявність україномовних інтернет-ресурів.

– Які права учневі надає школа?

Відповідно до статті 51 Закону України “Про освіту”, основними правами учнів як учасників навчально-виховного процесу є:

  • право на навчання для здобуття відповідного освітнього рівня;
  • вибір навчального закладу, форми навчання та позакласних занять;
  • користування навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою навчального закладу;
  • доступ до інформації в усіх галузях науки;
  • участь в олімпіадах, виставках, конкурсах;
  • участь в об’єднаннях громадян (законодавством України передбачено створення молодіжних та дитячих громадських організацій);
  • право на безпечні та нешкідливі умови навчання;
  • користування послугами закладів охорони здоров’я, засобами лікування, профілактики захворювань та зміцнення здоров’я;
  • право на захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність;
  • право на безкоштовне регулярне підвезення до школи і зі школи рейсовим транспортом або транспортом підприємств, установ та організацій для учнів, які проживають у сільській місцевості на відстані понад 3 км від школи.

– Які документи захищають права людини на юридичному рівні?

Якими методами можна пояснити дитині її права?

  • Можна намалювати “дерево прав людини”, де групи учнів (від 3 до 5 осіб) мають розташувати права, які знають, на гілках.
  • Можна також намалювати таблицю, де учні мають написати відгалуження та уточнення до кожного з основоположних прав і свобод людини (на їхню думку). У таблиці мають бути громадянські (особисті), політичні, соціально-економічні, культурні, екологічні, права в галузі правосуддя. Вчитель пише на дошці назви основоположних прав, що ліворуч, учні вказують права, які виходять з основоположних, у колонці праворуч. Вчитель звіряє результати з правильними відповідями. Це виглядає так (до речі, цеперелік усіх основоположних правл людини):

http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/07/37976070_2586354944923530_6605813431012425728_n-1-276x300.jpg 276w" sizes="(max-width: 730px) 100vw, 730px" style="color: rgb(1, 1, 1); line-height: 1.2; padding: 0px; margin: 0px 0px 40px; box-sizing: border-box; outline: none; list-style: none; display: block; max-width: 100%; height: auto;">

  • Запропонуйте учням поміркувати про те, чи можна жертвувати правами однієї людини задля захисту прав багатьох. Можна провести дебати щодо цього. Запропонуйте конкретну тезу, яка б звужувала права одного задля захисту прав багатьох, і об’єднайте учнів у команди “за” і “проти”.
  • Організуйте з учнями фото-флешмоб, запропонуйте подумати про те, що їх найбільше цікавить. Наприклад, на тему “Ми з тобою особливі”, “Я – проти дискримінації”. Нехай учні вигадають слогани та презентують мету проведення флешмобу.

Аби відповісти на запитання, ми обирали інформацію із запропонованих підручників для курсу “Громадянська освіта”.

Якщо у вас є додаткові запитання щодо курсу, пропонуємо писати нам (натиснувши “Напишіть нам” у правому верхньому куті).

Марія Марковська, спеціально для “Нової української школи”

Курс “Громадянська освіта” для 10-класників. Про ідентичність та субкультури

 

 

Міністерство освіти і науки України розробило концепцію розвитку громадянської освіти в Україні. А вже з нового навчального року учні 10-х класів вивчатимутьінтегрований курс “Громадянська освіта”. “Нова українська школа” продовжує серію публікацій про цей курс.

У цьому матеріалі ми дамо відповіді на деякі запитання до першої теми курсу “Особистість та її ідентичність”.

Шукайте всі статті цієї серії під темою “громадянська освіта” (натиснувши “Всі теми” в лівому верхньому куті).

– Що таке ідентичність?

Це усвідомлення людиною себе, своєї унікальності й водночас подібності та належності до інших людей і груп, а також свого місця у світі. Розуміння власної ідентичності допомагає людині краще усвідомлювати та виражати, ким вона є не лише як особистість, а і як частина спільноти – сім’ї, мовного та культурного середовища, формальних і неформальних спільнот.

– Чи можна обирати ідентичність?

Свобода вибору у формуванні власної ідентичності є засадничою характеристикою дотримання прав людини. Кожна людина має право вибирати, чи змінювати на свій розсуд різні спільноти, взаємодіяти з іншими групами, культурами тощо.

– Як людина має ставитись до ідентичності іншої?

Базові принципи у сфері прав людини спрямовано на попередження нетолерантності: принцип рівної поваги до гідності й прав усіх людей, принцип недискримінації, рівності перед законом, свободи думки, самовираження тощо. Наприклад, Загальну декларацію прав людини часто розглядають як фундамент поваги до багатоманітності.

– Як ідентичність демонструється навколишньому світу?

Американський соціолог Чед Гордон запропонував 5 видів ідентичності, які людина демонструє іншим:

  • статева ідентичність;
  • етнічна ідентичність – ідентифікація людини як члена расової, релігійної, національної спільноти або мовної групи, субкультури тощо;
  • ідентичність членства, яка базується на участі людини в різних суспільних групах та організаціях – формальних і неформальних;
  • політична ідентичність – ідентифікація людини з певною політичною групою (ліберал, демократ, радикал тощо);
  • ідентичність за родом занять – ідентифікація людини за певними видами трудової діяльності як у домашньому господарстві, так і поза ним.

– Що таке молодіжна субкультура? Які її різновиди?

Це об’єднання молоді в малі соціальні групи на тлі “загальної культури”, що мають власні елементи ідентифікації, як-от сленґ, зовнішня атрибутика, тексти, норми та цінності.

Серед видів субкультур є такі: байкери, готи, емо, ґруппі, клабери, геймери, неформали, металісти, руфери, панки, фурі, хіпстери.

– Як субкультури впливають на молодь?

Більшість дослідників вважають приналежність молоді до субкультур своєрідною демо-версією входження в дорослий світ. Саме таким чином молодь переживає рольовий конфлікт поколінь, кризу самовизначення та ідентичності.

Серед ровесників-однодумців молоді люди самовизначаються і вчаться комунікувати в комфортній для них атмосфері. Дехто знаходить підтримку і розуміння, яких не можуть знайти серед дорослих, для інших належність до групи дозволяє відчути себе більш захищеними у світі суперництва й гострої конкуренції.

Аби відповісти на запитання, ми обирали інформацію із запропонованих підручників для курсу “Громадянська освіта”.

Якщо у вас є додаткові запитання щодо курсу, пропонуємо писати нам (натиснувши “Напишіть нам” у правому верхньому куті).

Марія Марковська, спеціально для “Нової української школи”

© 2012 Відділ освіти Кривоозерської райдержадміністрації : Створено на Joomla : Нотич О.О., тел. 097 7122688, notych@ukr.net .