Вчителі, не пропустіть! Двадцять сьомий тиждень Модельної навчальної програми

 

 

“Нова українська школа” публікує двадцять сьомий тиждень Модельної навчальної програми для 1-го класу, а також навчально-методичні матеріали для неї.

Саме вони пілотуються в 100 школах по всій Україні цього навчального року.

Нагадаємо, що ми вже публікували матеріали для першого та другого тижнівнавчання, для третього та четвертого, для п’ятогошостогосьомогодев’ятого,десятогоодинадцятого та дванадцятого, а також  тринадцятого  і чотирнадцятогоп’ятнадцятогошістнадцятогосімнадцятоговісімнадцятого,дев’ятнадцятогодвадцятогодвадцять першогодвадцять другогодвадцять третьогодвадцять четвертогодвадцять п’ятого і двадцять шостого. Окрім того, вже є навчально-методичний посібник “Порадник для вчителя”.

Також нагадуємо, що уряд затвердив новий Стандарт початкової освіти. Докладніше про цей документ читайте за цим посиланням.

Також читайте інтерв’ю з одним з авторів нового Стандарту початкової освтіи Романом Шияном.

Модельна програма та навчальні матеріали. Тиждень 27

 

Скачати файл можна за цим посиланням.

Ця Модельна програма та матеріали є результатом спільної праці фахівців з усіх регіонів України: учителів пілотних шкіл, тренерів з усіх областей України, авторів Державного стандарту початкової освіти, методистів.

Програма та матеріали до неї створені на основі Державного стандарту початкової загальної освіти.

Вони відповідають меті та ідейним засадам цього документу й реалізують загальні та конкретні очікувані результати, окреслені в ньому. 

У пояснювальній записці до модельної навчальної програми зазначається, що її сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня й очікуваних результатів за галузями, які вчитель/вчителька реалізовуватиме впродовж тижня.

Більшість цих результатів має стратегічний характер, що й зумовлює їх повторюваність упродовж першого циклу навчання (12 класи) для формування вмінь і поглиблення знань учнів.

Ця навчальна програма розроблена на основі проблемно-пошукового підходу.

У рамках тижня окреслено ті проблеми/дослідницькі чи проблемні запитання, які стануть основою інтеграції та стрижнем освітнього процесу. На розсуд учителя/учительки ці проблемні запитання можна розглядати впродовж одного дня або ж у разі освітніх потреб чи посиленого інтересу дітей – упродовж двох днів.

Модельна навчальна програма містить завдання для педагога, які він ставить перед собою в рамках тижня, а також що мають знати й вміти учні (безвідносно до галузей) після розгляду проблемних запитань. В окремій таблиці подано очікувані результати тижня (за галузями).

У таблицях запропоновано більше видів навчальної діяльності, ніж передбачено інтегрованим курсом “Я досліджую світ”. Учитель/учителька на свій розсуд частину цих завдань може перенести в рамки окремих предметів відповідно до основного змісту завдання (математика, навчання грамоти, мистецтво) або ж вилучити це завдання, змінити чи замінити його на більш відповідне.

Кожен вид навчальної діяльності супроводжується докладним описом та орієнтовними навчально-методичними матеріалами для вчителів, призначеними заощадити час педагогів на пошуки. Електронна версія цих матеріалів допоможе збільшувати пропоновані ілюстрації, дописувати до них власні завдання, розмножувати матеріали для використання в класі. Багато запропонованих видів діяльності може бути розгорнуто до денного проекту.

Більшість навчально-методичних матеріалів ґрунтується на конструюванні знань, а не на відтворенні, що демонструє партнерський підхід до освітнього процесу, задекларований Концепцією “Нова українська школа”.

“Нова українська школа”

Фото: автор –pressmaster, Depositphotos

 

 

 

 

 

Вкладення:
Скачати цей файл (Tyzhden-27_Navishho-yisty.zip)Tyzhden-27_Navishho-yisty.zip[ ]2012 kB

МОН радить розробникам до 2 квітня подати на експертизу нетипові освітні програми

 

Міністерство освіти і науки рекомендує розробникам подати на експертизу в Держслужбу якості освіти нетипові освітні програми до 2 квітня.

Про це йдеться у листі № 1/9-181 від 27 березня, розміщеному на сайті Інституту модернізації змісту освіти.

У міністерстві зазначають, що подати програми до цього часу потрібно, аби служба змогла ухвалити рішення до 1 травня. Це дасть можливість школам підготуватись до навчання за нетиповою програмою.

Держслужба якості освіти перевірятиме нетипові програми на відповідність до освітнього стандарту.

У документі нижче є перелік необхідних документів, які потрібно подати для експертизи. Також із запитаннями про процедуру затвердження можна звертатись за телефоном (044) 236-50-95.

 

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Нагадаємо, 21 лютого Кабінет міністрів затвердив новий Державний стандарт початкової освіти, за яким учитимуться перші класи Нової української школи в наступному навчальному році.

22 лютого Колегія МОН затвердила 26 навчальних програм для 1–2 класів, з яких 24 – для національних меншин і корінних народів.

Також у міністерстві пояснили, що Колегія МОН затверджує лише типові освітні програми, авторські та експериментальні ж цього не потребують.

“Нова українська школа”

Фото: автор – Helloquence, Unsplash

 

Вкладення:
Скачати цей файл (List_MON_1_9-181_27032018.pdf)List_MON_1_9-181_27032018.pdf[ ]116 kB

Опублікували типові освітні програми для 1–2 класів НУШ (ДОКУМЕНТИ)

 

Міністерство освіти і науки опублікувало типові освітні програми для 1–2 класів Нової української школи.

Відповідні документи розмістили на сайті МОН.

Типова освітня програма розроблена під керівництвом О.Я. Савченко

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Tипова освітня програма під керівництвом Р. Б. Шияна

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Дивіться також типові освітні програми для шкіл з викладанням мовами корінних народів та національних меншин:

  1. Типова навчальна програма з української мови для ЗЗСО з навчанням російською мовою
  2. Типова навчальна програма з української мови для ЗЗСО з угорською мовою навчання
  3. Типова навчальна програма з української мови  для ЗЗСО з навчанням молдавською мовою
  4. Типова навчальна програма з української мови  для ЗЗСО з  навчанням польскою мовою
  5. Типова навчальна програма з української мови для ЗЗСО з навчанням румунською мовою
  6. Типова навчальна програма з вірменської мови
  7. Типова навчальна програма з румунської мови для ЗЗСО з навчанням румунською мовою
  8. Типова навчальна програма для ЗЗСО  з навчанням угорською мовою
  9. Типова навчальна програма для ЗЗСО з навчанням кримськотатарською  мовою
  10. Типова навчальна програма для ЗЗСО з навчанням молдовською мовою
  11. Типова навчальна програма з польської мови для ЗЗСО з навчанням польською мовою
  12. Типова навчальна програма з російської мови для ЗЗСО з навчанням російською мовою
  13. Типова навчальна програма з болгарської мови
  14. Типова навчальна програма з гагаузької мови
  15. Типова навчальна програма з кримськотатарської  мови
  16. Типова навчальна програма з мови іврит
  17. Типова навчальна програма з молдовської мови
  18. Типова навчальна програма з новогрецької мови
  19. Типова навчальна програма з польської мови
  20. Типова навчальна програма з ромської мови
  21. Типова навчальна програма з російської мови
  22. Типова навчальна програма з румунської мови
  23. Типова навчальна програма з угорської мови
  24. Типова навчальна програма зі словацької мови

Нагадаємо, 21 лютого уряд затвердив новий Державний стандарт початкової освіти, за яким учитимуться перші класи Нової української школи в наступному навчальному році. Зі Стандартом можна ознайомитись за цим посиланням.

22 лютого Колегія МОН затвердила 26 навчальних програм для 1–2 класів, з яких 24 – для національних меншин і корінних народів.

Вчителі НУШ зможуть складати власні навчальні програми на основі типових без затвердження у міністерстві.

Окрім того, у міністерстві пояснили, що Колегія МОН затверджує лише типові освітні програми, авторські та експериментальні ж цього не потребують. Такі програми затверджує Державна служба якості освіти.

“Нова українська школа”

Фото: автор  inarik, Depositphotos

МОН дало рекомендації, як облаштувати освітній простір Нової української школи

 

Міністерство освіти і науки видало рекомендації, зокрема, щодо меблів для Нової української школи.

Про це йдеться у наказі №283 від 23 березня “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи”, опублікованому на сайті Інституту модернізації змісту освіти.

Освітній простір організовується таким чином, щоб учитель міг спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках, діти мали можливість безпечно переміщуватися і було місце для зберігання особистих речей“, – зазначено в наказі.

У кожному класі повинні бути стільці та парти не менше двох ростових групСтоли і парти мають бути одномісними, а стільниця має мати виріз з ближнього до учня боку. Стілець не може бути важчим 4 кг, а парта – за 10 кг.

Усі рекомендації можна переглянути в документі нижче.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Нагадаємо, у бюджеті на 2018 рік виділена субвенція в розмірі 1,37 мільярда гривень для забезпечення “якісної, сучасної та доступної” освіти в Новій українській школі.

Окрім того, першачки, які підуть у школу 1 вересня цього року, безкоштовноотримають набори LEGO.

“Нова українська школа”

Фото: автор – Mark Rabe, Unsplash

 

 

Вкладення:
Скачати цей файл (Nakaz-283-vid-23.03.2018-1.pdf)Nakaz-283-vid-23.03.2018-1.pdf[ ]1702 kB

У МОН розповіли про нові підходи, які пропонує проект концепції розвитку педосвіти

 

У Міністерстві освіти і науки розповіли про три нові підходи, які пропонує проект концепції розвитку педагогічної освіти.

Про це розповів генеральний директор директорату вищої освіти і освіти дорослих Олег Шаров, передає прес-служба МОН.

Він зазначив, що для професійного розвитку педагогів концепція пропонує використовувати такі підходи:

  • Різні форми підвищення кваліфікації: тренінги, семінари, майстер-класи, вебінари, сертифікаційні програми тощо;
  • Стажування у найкращих педагогів. Практика наставництва може застосовуватися після тривалої перерви у роботі, підготовки до сертифікації, а також як обмін досвідом між викладачами. Тих, хто зможе бути наставником, має визначати Держслужба якості освіти;
  • Розширення можливостей самоосвіти. Зокрема, пропонується залучити до наставництва педагогів, які мають науковий ступінь або вчене звання.

Концепція сама по собі не несе змін до нормативно-правових актів України, а відображає загальне розуміння та бачення стратегії реформування педосвіти. На основі цього документу вноситимуться зміни, які регламентують освітній процес. Під час створення концепції ми намагалися не модернізувати старе, а створити нове, пропонуючи інше бачення майбутнього педагогічної освіти”, – зазначив Шаров.

Також концепція передбачає створення національного порталу розвитку педагогічної майстерності, де освітяни мали б вільний доступ до професійних журналів та інших ресурсів.

Нагадаємо, до 4 квітня триватиме громадське обговорення доопрацьованої концепції розвитку педагогічної освіти.

Перший заступник міністра освіти і науки Володимир Ковтунець розповів про три напрями розвитку педагогічної освіти.

Читайте також погляд директора київської спеціалізованої школи ім. Івана Багряного Сергія Гробачова “Хто вчитиме наших дітей? Пропозиції до концепції педагогічної освіти”.

© 2012 Відділ освіти Кривоозерської райдержадміністрації : Створено на Joomla : Нотич О.О., тел. 097 7122688, notych@ukr.net .